NAPRAWA


Powrót do strony glównej

ustawienie zapłonu

a) Zdjąć prawą pokrywę silnika, wyczyścić, ew. wyrównać styki obu przerywaczy za pomota drobnego pil-niczka. Uszkodzone zestyki wymienić.
b) Po demontażu świec nastawić HMU tłoka najpierw prawego i następnie lewego cylindra.
c) Za pomota płaskiego sprawdzianu skontrolować odległość między zestykami przy HMU poszczególnych cylindrów. Odległość między kontaktami ma wynosić w tym punkcie d;4 mm.
d) Jeżeli odległość jest mniejsza (lub większa), należy poluzować śrubę (1) mocującą stały zestyk przery-wacza do podstawy i nastawić odległość.
e) Za pomota śruby mocującej krzywkę do wirnika obrócić mechanizmem korbowym na lewo (w odwrotnym kierunku obrotów silnika) tak, ażeby tłok z HMU obniżył się w prawym cylindrze o -2,8 mm.
W tym punkcie musi nastąpić połaszenie zestyków. Połaszenie styków skontrolujemy przy włączonym kluczyku wyłącznika zapłonu. Styki są pogaszone jeżeli między stykami przerywacza jest słaba iskra lub sprawdzamy za pomota próbki, podłączonej jedna końcówka do szkieletu maszyny i druga do rucho-mych styków przerywacza.
f) Jeżeli styki łącza się wcześniej (mniejsze wyprzedzenie) lub później (większe wyprzedzenie) zluzujemy śru-by (2) mocujące podstawę (A) do stojanu prądnicy. Pa obluzowaniu śrub można obracać podstawa. Obracając podstawę na prawo zmniejszamy wyprzedzenie, na lewo zwiększamy.
g) Po nastawieniu określonej wartości wyprzedzenia dociqgnqć śruby (2) podstawy (A) i skontrolować war-tość wyprzedzenia, która może się zmienić przy częściowej deformacji podstawy.
h) W taki sam sposób nastawiamy wyprzedzenie lewego cylindra z tą różnicą, że wyprzedzenie nastawiamy za pomota płytki pomocniczej (B) płyt, na której są umocowane styki przerywacza lewego cylindra i które również można w pewnym stopniu obracać.

Demontaż ramion przednich widełek

a) zdemontować koło przednie (odłączyć cięgno Bowdena hamulca przedniego, nakrętka wału koła, obluzować śrubę M 10x45)
b) zdemontować błotnik przedni (4 śruby M b x 16, 4 śruby M 8x 18)
c) zdemontować górne korki ramion widełek przednich
d) obluzować śruby M 8x40 dolnej belki i śruby M 8x35 górnej belki
e) z kołnierzy rurek nośnych odłączyć wężyk odpowietrzający
f) za pomoc nowego przyrządu 13 wybić rurki nośne z belki górnej

Powrót do strony glównej